Szkoła Podstawowa w Starej Wojskiej 

 

O nas
Rekrutacja
Z życia szkoły
Archiwum

lightbox lightbox

 

 

Spis treści niniejszej strony
Harmonogram akcji WMTDay 2017

Harmonogram akcji WMTDay 2017

 

lightbox

 

Etap I

 

  1. Przygotowanie do akcji:
  2. Zamieszczenie informacji o akcji na stronie internetowej szkoły.
  3. Ogłoszenie szkolnego konkursu na plakat promujący akcję. 
  4. Przygotowanie dekoracji.

 

Etap II

Przypominamy sobie tabliczkę mnożenia

 

  1. Tabliczkowe zabawy.
  2. Wykorzystanie na lekcjach matematyki programu Matma4 oraz tablicy interaktywnej.
  3. Wykorzystanie na zajęciach świetlicowych matematycznych kolorowanek, puzzli i domina.
  4. Wybór egzaminatorów.

 

Etap III

 

  1. 8.00 – ceremonia otwarcia VII WMTDay.
  2. 8.15 – 9.40 – tabliczkowe gry i zabawy.
  3. 9.50 – 10.35 – egzaminy i konkursy.
  4. 10.50 – podsumowanie akcji.
List do Rodziców

lightbox

Chwyć byka za rogi, czyli opanuj tabliczkę mnożenia

lightbox

 

lightbox

 

lightbox

Mnożenie na palcach

lightbox

 

lightbox lightbox lightbox

 

lightbox lightbox lightbox

Mnożenie w pamięci

lightbox

 

lightbox

 

lightbox

 

lightbox

 

lightbox

Tak świętowaliśmy

Obchody VII Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia już za nami. Braliśmy w nich udział już po raz czwarty.

Ten dzień jest w naszej szkole prawdziwym matematycznym świętem. Przygotowania rozpoczynają się już kilka dni wcześniej.

W tym roku również tak było. Powtarzaliśmy tabliczkę mnożenia, graliśmy w tabliczkowe gry i zabawy, robiliśmy okolicznościowe plakaty. Były plakaty klasowe i kilka indywidualnych.

 

lightbox lightbox

 

Pan dyrektor dokonał oficjalnego otwarcia VII Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia i przystąpiliśmy do wspólnej zabawy, w której wzięli udział wszyscy uczniowie naszej szkoły od klasy I SP do najstarszych gimnazjalistów.

Na rozgrzewkę był wspólny taniec w parach dobranych tabliczkowymi kotylionami.

 

lightbox lightbox

 

Następnie każda klasa zmagała się z matematyczną łamigłówką (oczywiście związaną z tabliczką mnożenia) oraz musiała ułożyć tabliczkową rymowankę.

 

lightbox lightbox

 

Potem najmłodsi uczniowie udali się do swoich klas, gdzie już indywidualnie pracowali nad matematycznymi kolorowankami, a starsi, czyli od klasy IV przystąpili do egzaminów z tabliczki mnożenia. Egzaminatorami byli młodsi uczniowie, którzy sprawdzali znajomość tabliczki mnożenia wśród swoich rówieśników i starszych kolegów.

Jak widać na zdjęciach, chętnych do zdawania egzaminu nie brakowało.

 

lightbox lightbox

 

Łatwo nie było, bo należało szybko i bezbłędnie odpowiadać, a na dodatek koledzy bacznie obserwowali.

Do egzaminu przystąpiło 55 uczniów. 19 pomyślnie zdało egzamin otrzymując certyfikat oraz odznakę eksperta.

 

Na zakończenie najmłodsi zaprezentowali efekty swojej pracy indywidualnej, a przedstawiciele każdej klasy odczytali ułożone dziś rymowanki.

 

lightbox

 

Bawiliśmy się świetnie. Okazało się, że matematyka wcale nie musi być nudna, ale o tym wiedzieliśmy już wcześniej.

zobacz zdjęcia

Tabliczkowe rymowanki

Takie rymowanki ułożyliśmy podczas obchodów VII Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia:

 

Klasa I

 

Pierwszaki tabliczki mnożenia jeszcze nie znają,

ale gdy się nauczą, to zapamiętają.

 

Klasa IV

 

Riki tiki. Riki tiki.

Sprzedajemy naleśniki.

Naleśników 5 razy 5, czyli sztuk 25.

 

Klasa V

 

Szybko muszę ciastka zjeść,

bo 6 razy 6, to 36.

 

9 to 3 razy 3,

a deszcz nadal ciągle mży.

 

Kto tabliczkę zna,

łatwiej w życiu ma,

bo tabliczka łatwa jest,

gdy jej z chęcią uczysz się.

 

Klasa VI

 

Kubuś Puchatek na miodek ma chęć.

15, to 3 razy 5.

 

Mateusz dobrze w piłkę gra.

8 razy 4 jest 32.

 

Ala lubi jabłka jeść.

6 razy 6 jest 36.

 

Czy w lodówce słoń się zmieści?

5 razy 6 to 30.

 

Mamy dla was ważne wieści:

5 razy 8 jest 40.

 

Klasa VII

 

Nasz klasa dobrą pamięć ma.

6 razy 7 jest 42.

 

Słoń do lodówki się nie mieści.

8 razy 5 jest 40.

 

8 razy 3 to 24.

Zawsze przy stole miej dobre maniery.

 

Do szkoły chodzić mamy chęć.

5 razy 5 jest 25.

 

W naszej parafii jest miły ksiądz.

10 razy 100 to 1000.

 

Fajnie bywa w mieście.

2 razy 100 to 200.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

lightbox

 

Klasa IIG

 

Dawid już do szkoły gna.

7 razy 6 jest 42.

 

Już szczekają o tym psy,

że 7 razy 9 to 63.

 

Klasa IIIG

 

Klasa trzecia mądra jest

i wie, że 6 razy 6 jest 36.

Piękni, młodzi i wspaniali.

W tabliczce mnożenia obeznani.

Wczoraj były tu ziemniaki,

a dziś mnożą tu dzieciaki.

Matma tu, matma tam ...

wszędzie towarzyszy nam. 

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )