Szkoła Podstawowa w Starej Wojskiej 

 

O nas
Rekrutacja
Z życia szkoły
Archiwum
Spis treści niniejszej strony

Miłość to nie wyręczanie. 
Mądra miłość, to czasami kłucie w sercu, strach, że dziecko coś zniszczy, popsuje, może coś sobie zrobi ... no kiedyś trzeba puścić ten kijek prowadzący od rowerka. Gdy rodzice będą go cały czas trwożliwie trzymać, dziecko długo nie nauczy się jeździć.

 

Samodzielne dzieci

Witryna akcji: "Pozwól mi dorosnąć"
 
Ambasadorzy Bezpiecznego Internetu

 

 

Dzieci są ważne

 

Dzieci na łąki i do lasu!

II Tydzień o Wychowaniu

Zachęcamy wszystkich rodziców do udziału 
w II Tygodniu o Wychowaniu organizowanym przez Powiatową Poradnię Psychologiczno Pedagogiczną

w Rawie Mazowieckiej.

 

Do rodziców dzieci z "zerówki"

APEL DO RODZICÓW DZIECKA Z NIEDOJRZAŁOŚCIĄ SPOŁECZNO- EMOCJONALNĄ

Drodzy Rodzice, obowiązek szkolny przewiduje rozpoczynanie nauki przez dzieci w wieku 6-7 lat / klasa „0” jest obowiązkowa, ale edukacja w niej nie stanowi jeszcze nauki szkolnej sensu stricto/. Każde dziecko jest inne. Każdy Rodzic to wie, obserwując je codziennie- jak ono rośnie, uczy się nowych rzeczy. Każdy też pamięta, jak jeszcze niedawno stawiało pierwsze kroki i mówiło swoje pierwsze słowa.
Zapominamy jednak, że aby dzieci mogły właściwie wejść w wiek szkolny, potrzeba im poświęcić wiele uwagi i troski, by nauka stała się dla nich przyjemnością i przynosiła zadowolenie. Szkoła to nie tylko nauka czytania, pisania i liczenia, to całkiem nowy świat, nowa rzeczywistość – rządząca się zupełnie innymi prawami niż przedszkolny pokój z zabawkami.
Są dzieci, dla to za wcześnie, aby stawić czoła trudnościom, jakie niesie za sobą podjęcie nauki i uczestniczenie w życiu szkoły. Dla dobra Państwa dziecka, nawet w przypadku prawidłowej inteligencji, wskazane może być odroczenie nauki przy niedojrzałości emocjonalnej.

A oto najważniejsze argumenty przemawiające za powyższą propozycją.

 

WPŁYW NIEDOJRZAŁOŚCI EMOCJONALNEJ NA NAUKĘ I WYNIKI NAUCZANIA

 

  • Problemy z funkcjonowaniem w roli ucznia: niemożność „wysiedzenia” w ławce, kłopoty z utrzymaniem uwagi, uleganie mimowolnym bodźcom, brak umiejętności interpersonalnych, nadmierna „lepkość” lub dystans względem rówieśników i/lub nauczycieli, nieumiejętność współpracy w grupie.
  • Niska odporność na zadania trudne dla dziecka- w przypadku niepowodzeń dziecko nie będzie podejmowało tego rodzaju zadań.
  • Brak akceptacji ze strony rówieśników (w tym wieku dziecko jest postrzegane przez rówieśników poprzez swoje sukcesy w nauce).
  • Reakcja na niepowodzenia może przybrać formę wycofywania się (zamknięcie się w sobie, bycie na uboczu), bądź błaznowania czy agresji.
  • Brak sukcesów na starcie może doprowadzić do blokady emocjonalnej,a w konsekwencji dziecko będzie sprawiało wrażenie opóźnionego intelektualnie.
  • Zniesienie motywacji do podejmowania wszelkiego wysiłku intelektualnego w dalszym etapie nauczania.
  • Odpowiedzialność za naukę spada na rodziców- odrabianie lekcji, korepetycje, zajęcia terapeutyczno- wyrównawcze.

 

OBJAWY SOMATYCZNE U DZIECKA

 

  • Moczenie nocne,
  • Tiki,
  • Bóle brzucha,
  • Jąkanie,
  • Łysienie plackowate,
  • Nerwica serca.

 

WPŁYW NA ROZWÓJ OSOBOWOŚCI

 

  • Małe poczucie własnej wartości,
  • Brak równowagi emocjonalnej,
  • Przygnębienie,
  • Zniechęcenie,
  • Agresywność.

Narastające trudności szkolne mogą prowadzić do zaspokajania swoich potrzeb w sposób społecznie nieakceptowany(papierosy, alkohol, narkotyki, uczestnictwo w grupach przestępczych, inne zachowania ryzykowne).
W sytuacji, gdy dziecko nie osiągnie wymaganego poziomu dojrzałości społeczno-emocjonalnej, zaleca się odroczenie obowiązku szkolnego. Warto też wiedzieć, że ten rok powinien być odpowiednio „zagospodarowany”, że samo biologiczne dojrzewanie może być niewystarczające, że należy dziecku zapewnić zajęcia z zakresu terapii pedagogicznej czy zajęcia socjoterapeutyczne.
DLATEGO KOCHANI RODZICE! Zaufajcie doświadczonemu psychologowi i pedagogowi. Wsłuchajcie się uważnie w uwagi przekazywane Wam o Waszym dziecku przez nauczyciela „0” i specjalistów z poradni psychologiczno-pedagogicznej. WARTO IM CZASEM ZAUFAĆ – DLA ZDROWIA PSYCHICZNEGO WASZEGO DZIECKA.

Komentarze internautów
Dodaj swój komentarz (maksymalnie 4000 znaków)
Nick:
[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )